diumenge, 3 d’octubre del 2021

PRIMERS DIES A LA CLASSE DE 4 ANYS A

 El grup de 4 anys A està format per 14 infants que venen del grup de 3 anys A (La classe dels contes) i 6 infants de la classe de 3 anys C (Superherois i Superheroïnes estelars). Per aquesta raó, els primers dies feim moltes dinàmiques de cohesió de grup per conèixer-nos i crear una nova identitat de grup:

-La pilota: Ens anam passant una pilota i qui la té, té el torn de paraula. Usam aquesta dinàmica per dir les coses que ens agraden, el nostre animal preferit,...

-El vent bufa: La mestra dóna una instrucció (per exemple, El vent bufa per tots els que duen una cosa de color vermell) i els que compleixen aquell requisit s'han de canviar de lloc. Així ens asseim amb altres company/es.

 -Presentar un company: En parelles s'han de preguntar pel seu color preferit,  després han de dir el color preferit del company/a a la resta del grup.

-Dinàmiques amb música: Sona la música i caminam per l'aula, quan s'atura ens hem de saludar d'una manera original/ens hem de mostrar amor d'alguna manera/hem d'entrar dins un cercle i no podem deixar ningú fora...




-Teranyina. Alicia ens du a classe el conte d'El fil invisible, en llegim un poc cada dia i parlam dels fils que ens uneixen amb les persones que estimam. Ho representam dibuixant en una fitxa les persones que estimam i unint-les amb un fil. Parlam també dels fils que ens uneixen com a grup i ho representam amb 2 dinàmiques: una unint-nos amb un fil de llana formant una teranyina i l'altra dibuixant els fils o teranyina que ens uneix passant-nos una pilota banyada en pintura.












Als infants de la classe dels Superherois i Superheroïnes estelars els agrada saludar als seus amics de l'altra classe, però ja estan creant vincles i noves amistats amb els nous companys, de la mateixa manera que La classe dels contes ha ampliat els vincles i les amistats amb els nous companys/es. 


Aquests primers dies són també per anar creant els espais de l'aula. Quan arribam ens trobam moltes coses embalades en caixes i entre tots i totes les anam obrint, presentam el material i les normes d´us, decidim on col.locar-ho... I així anam fent l'aula nostra.

                                        



Caseta de nines




Taula de llum



Construccions, animals i vehicles



Cuineta





Jocs de taula





Art


Biblioteca


Capsa de la calma


Pati

Arrel de les postals que rebem d'Hugo i Dante i dels missatges que rebem el primer dia de la nostra família, del missatge que ens escriu na Marga i del missatge que escrivim naltros per la nostra família, cream a la biblioteca un petit microespai per missatges, així practicam l'escriptura espontània.









També anam personalitzant els nostres espais, que hem d'identificar amb el nostre nom.




Pintam amb aquarel.les i feim una foto de la nostra part del cos preferida per fer el cartell pel calaix del passadís.








Feim la composició del nostre nom amb elements naturals per identificar els calaixos de les sabates i de les feinetes.

Treballam les llistes i comprovam a la llista de material que havíem de dur a l'escola quines coses ja hem dut i quines ens falten: feim un cercle a les coses que ja hem dut.


Quan feim fila per anar al pati i tornar a l'aula a tots i totes ens agrada ser el/la primer/a, per això feim una llista amb tots els noms de la classe per fer torns i anar marcant cada dia a qui li toca ser el primer.


També anam creant els rituals d'aula. En una altra entrada els explicarem. Però aquests primers dies tenim també la necessitat de preparar el plafó per passar llista. Feim el nostre autorretrat per fer el nostre cartell.


En setembre hem celebrat el primer aniversari!!! HUGO ens va dur un pastís per celebrar el seu aniversari. VERA va tenir la iniciativa de fer-li un dibuix amb un missatge i ens va agradar molt la idea, per això vàrem acordar que quan sigui l'aniversari d'algun company/a tots/es li farem un dibuix amb un missatge per recollir en un llibret i regalar-li. Així ho vàrem fer, i mentre Hugo decorava la seva corona, la resta feiem un dibuix i escrivíem FELICITATS, HUGO, o algun missatge diferent si així ho volíem fer.






En setembre ens hem acomiadat de l'estiu i hem rebut la tardor. Duim les nostres fotos de l'estiu i les explicam als companys/es, treballam així l'expressió oral i intentam fer ús del català.
Quan sorgeix l'oportunitat, aprofitam per situar-nos al mapa del món i conèixer on som naltros i on són altres païssos.



























1 comentari: