Aquesta petita investigació sorgeix a partir del nom de la classe: els animals amorosos. Volem saber coses dels animals i cadascú té uns animals que li agraden més. Demanam la col.laboració a les famílies i escrivim una carta perquè ens ajudin a buscar informació.
Durant les exposicions hem de respectar les normes de l'intercanvi lingüístic (escoltar a qui parla, demanar el torn de paraula, parlar amb veu clara i un to de veu adequat...). Feim una base d'orientació amb les normes que hem de respectar i després ens autoavaluam.
Cadascú explica coses del seu animal preferit fent una petita exposició oral, i aprenem els uns dels altres.
ÉRIC: MUSSOL VERA: CAVALL
OLIVIA T: PONI LEO A: GUEPARD
VITTO: XIMPANCÉ HUGO: POLLET
DANTE: VELOCIRAPTOR LEO F: GRANOTA
LUCA: LLOP CHLOE E: POLLET
AXEL: ULIVASA ALMA: PONI
PAU: COCODRIL ISMAEL: ELEFANT
OLIVIA L: LLEOPARD CHLOE P: GAT
MARIAM: ZEBRA ALEXANDRU: GALLINA
Donat que a l'escola tenim gallines, anam a observar-les, els donam menjar i aigua i ens feim responsables de respectar-les i tenir-ne cura.
I al nostre espai de natura i experimentació introduim la seriació del cicle vital de la gallina (de l'ou al pollet i a la gallina).
Aprofitam també per fer dramatitzacions dels animals que ens van presentant els companys: com es desplacen, com parlen, com es mostren amor...
Comparam els animals i els classificam segons diferents criteris a partir de la informació que ens han explicat els companys. Per introduir el treball en equip contam el conte Quin gust fa la lluna?, on tots els animals treballen en equip per arribar a la lluna.
I treballam individualment, en parella, en petit grup i en gran grup per fer les classificacions dels nostres animals preferits segons diferents criteris (com es desplacen, on viuen, com es reprodueixen, què mengen i si existeixen o estan extingits). També conversam sobre com ha anat el treball en equip, quines dificultats hem tengut, com les hem solucionat i ens autoavaluam.
I ens iniciam a la metacoginició: parlam sobre què hem après i com ho hem après.
QUÈ HEM APRÈS?
-COSES DELS ANIMALS
-A CLASSIFICAR
COM HO HEM APRÈS?
-HEM APRÈS ELS UNS DELS ALTRES
-HEM TREBALLAT EN EQUIP
Però no ho volem deixar aquí, perquè ara volem fer una excursió a la granja, una excursió a l'aquari... i continuarem aprenent i investigant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada