diumenge, 20 de novembre del 2022

AMBIENTS: ELS ARQUITECTES

Una novetat d'aquest curs, el primer sense restriccions per covid, és la recuperació dels ambients a l'escola. A infantil els infants de les  4 aules de 4 i 5 anys es mesclen i es reparteixen entre psico i 4 ambients: arquitectes, científics, descobridors de la nit i artistes.

Cada dia miram a quin grup li toca fer psico i la resta fan la tria de l'ambient. L'equip responsable  reparteix aleatòriament les pinces amb el nom de cada infant i cadascú col.loca la pinza a l'ambient que ha triat.




Anam enganxant un gomet a l'ambient que triam per dur un control de quins ambients hem anat i quins ens falten. Ens hem de gestionar per anar passant per tots. També hem d'aprendre a tolerar la frustració quan no podem anar a l'ambient que volíem perquè ja està ple.


Aprenem així a organitzar-nos i a prendre decisions.
Quan tornam a classe, posam en comú el que hem fet als ambients: hem de posar paraules al procés viscut, és un treball de metacognició: Què has fet? Com ho has fet? Amb qui ho has fet? Amb quines dificultats t'has trobat i com les has solucionat? Què has après?... són preguntes que poden sorgir.

Avui us parlarem d'un dels ambients, que es fa a l'aula de 4 anys A, amb Almudena: 

L'AMBIENT DELS ARQUITECTES

A l'Ambient dels Arquitectes els infants aprenen conceptes de lògica i matemàtics a partir de la manipulació de diferents materials que provoquen la construcció d'una idea en concret. De vegades, aquesta construcció que fan també la representen en paper o en una pissarra amb un dibuix o amb l'escriptura. 

Des d'un temps a ara, diferents nens i nenes han començat a construir torres ben altes, cadascuna amb una intenció diferent: una casa pels dinosaures, un parking i lavadero de cotxes, una casa per animals i ninos, o simplement pel fet de comprovar fins a on poden alçar una estructura...



En una de les sessions d'ambients, tres infants van fer una torre de 5 pisos. Una vegada l'havien construït, van començar a comparar la seva altura amb la de la torre i la mestra els va proposar mesurar amb una cinta mètrica i d'aquesta manera comprovar l'altura de cadascún posant un número a la mesura.









 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada