"El nen es sent bé en la naturalesa perquè és un espai adequat per a ell que li permet aprendre des del plaer". Philip Bruchner
La natura i el joc en la natura són font d'aprenentatges. Per això sortim periòdicament a la natura. Ja hem conegut el camp i la platja. Amb aquesta sortida coneixem un nou espai natural que ens ofereix noves possibilitats: el bosc.
Preparam la sortida. Hem de pagar l'autobús i per això cada infant ha de seleccionar i comptar les monedes necessàries per pagar 6,50€, treballam la lògica matemàtica.
Parlam sobre les coses que pensam que trobarem al bosc (idees prèvies) i ens inciam en el treball cooperatiu treballant en parelles: hem de dibuixar en parelles les coses que pensam que trobarem al bosc. Per treballar cooperativament hem de compartir el paper, posar-nos d'acord i dibuixar els 2 membres de la parella. Després posam en comú els nostres dibuixos i com ha anat, si hi ha hagut algun problema i com l'hem solucionat.
Arriba el gran dia i sortim de l'escola per agafar l'autobús i anar al bosc de S'Argentera.
"Los niños de hoy en día necesitan asalvajarse, poder jugar, tener actividad espontánea, estar entre ellos y jugar con los compañeros en entornos naturales" Heike Freire.
Arribam al bosc i primer esmorzam. Després jugam, anam d'expedició a explorar el bosc, recollim tressors de la natura per dur a classe...
Trobam plantes, mates, branques de pi amb pinyes, una aranya, papallones, formigues, una mosca...
També trobam una caseta per ratapinyades
L'entorn natural ens ofereix noves possibilitats de joc i nous reptes motrius, que ens permeten noves conquestes:
-Córrer, escalar i pujar una muntanya empinada... La conquesta de l'altura
-Enfilar-se i saltar...
Les sortides a la natura són també un espai privilegiat per al joc lliure i compartit i per les relacions socials.
Actituds d'ajuda
Joc compartit
Per acabar, abans de tornar a l'autobús, ens reunim per treballar per parelles i identificam a les imatges d'unes fitxes els arbres i animalets que hem trobat al bosc.
MATA SAVINA PI
Hem gaudit molt de la sortida, però ja és hora de tornar a l'escola...
I tornam a treballar en parelles per dibuixar el que vàrem trobar a la sortida. Primer recordam quins problemes vàrem tenir al moment de treballar cooperativament per fer-ho millor en aquesta segona sessió. També comparam el que haviem dibuixat abans d'anar a la sortida amb el que hem dibuixat després.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada