dijous, 23 de desembre del 2021

FESTA D'HIVERN

Amb la festa d'hivern donam la benvinguda a l'hivern,  celebram les tradicions nadalenques i ens acomiadam dels companys i l'escola fins després de les vacances. 

Els nostres companys de primer ens han enviat un vídeo convidant-nos a participar en la festa i naltros preparam i assajam una cançó de Nadal per les famílies.

Arriba el dia de la festa i venim tots vestits de gala. 

Hugo ens ha dut un cagatió, tradició nadalenca de Catalunya, i ell i la seva amiga Sara ens expliquen que li hem de donar pells de mandarina i el dia de Nadal pigar-li amb un pal cantant una cançó i cagarà regals. Li donam pells de mandarina i en tornar de les vacances provarem de fer el que ens han explicat, a veure si ens dóna alguna cosa.




Pel moment de l'esmorzar preparam les taules i pares i mares de l'APIMA, entre ells la mamà de Luca, ens duen xocolatada i coca pujada.







Jugam al pati i ens feim fotos als photocall.








Durant la setmana hem preparat amb pasta de sal unes figures per penjar de l'arbre de Nadal. Ens intercanviam regalets amb la classe de la lava, naltros els regalam les figures i ells ens regalen una pinya decorada. 






I per acabar la festa, els nostres companys de 5è i 6è ens han preparat un concert.







Una abraçada d'animals amorosos

AQUÍ US DEIXAM, FAMÍLIES, EL VÍDEO QUE HEM PREPARAT PER VALTROS















dilluns, 20 de desembre del 2021

ELS NOSTRES ANIMALS PREFERITS

 Aquesta petita investigació sorgeix a partir del nom de la classe: els animals amorosos. Volem saber coses dels animals i cadascú té uns animals que li agraden més. Demanam la col.laboració a les famílies i escrivim una carta perquè ens ajudin a buscar informació.



Durant les exposicions hem de respectar les normes de l'intercanvi lingüístic (escoltar a qui parla, demanar el torn de paraula, parlar amb veu clara i un to de veu adequat...). Feim una base d'orientació amb les normes que hem de respectar i després ens autoavaluam.





Cadascú explica coses del seu animal preferit fent una petita exposició oral, i aprenem els uns dels altres.



                            ÉRIC: MUSSOL                                                VERA: CAVALL


                            OLIVIA T: PONI                                            LEO A: GUEPARD


                            VITTO: XIMPANCÉ                                    HUGO: POLLET


                            DANTE: VELOCIRAPTOR                        LEO F: GRANOTA


                            LUCA: LLOP                                                CHLOE E: POLLET


                            AXEL: ULIVASA                                        ALMA: PONI


                                PAU: COCODRIL                                    ISMAEL: ELEFANT


                          OLIVIA L:  LLEOPARD                                       CHLOE P: GAT


                                MARIAM: ZEBRA                                ALEXANDRU: GALLINA




TIANA: MANTA RATLLA                        ALICIA: PAPALLONA

Donat que a l'escola tenim gallines, anam a observar-les, els donam menjar i aigua i ens feim responsables de respectar-les i tenir-ne cura.





I al nostre espai de natura i experimentació introduim la seriació del cicle vital de la gallina (de l'ou al pollet i a la gallina).


Aprofitam també per fer dramatitzacions dels animals que ens van presentant els companys: com es desplacen, com parlen, com es mostren amor...





Comparam els animals i els classificam segons diferents criteris a partir de la informació que ens han explicat els companys. Per introduir el treball en equip contam el conte Quin gust fa la lluna?, on tots els animals treballen en equip per arribar a la lluna.


I treballam individualment, en parella, en petit grup i en gran grup per fer les classificacions dels nostres animals preferits segons diferents criteris (com es desplacen, on viuen, com es reprodueixen, què mengen i si existeixen o estan extingits). També conversam sobre com ha anat el treball en equip, quines dificultats hem tengut, com les hem solucionat i ens autoavaluam.





I ens iniciam a la metacoginició: parlam sobre què hem après i com ho hem après.

QUÈ HEM APRÈS?
-COSES DELS ANIMALS
-A CLASSIFICAR 

COM HO HEM APRÈS?
-HEM APRÈS ELS UNS DELS ALTRES
-HEM TREBALLAT EN EQUIP

Però no ho volem deixar aquí, perquè ara volem fer una excursió a la granja, una excursió a l'aquari... i continuarem aprenent i investigant.