A través de l'art l'infant es posa en contacte directe amb les formes, els colors, els materials..., que li aporten estímuls fonamentals per al desenvolupament de la seva sensibilitat. A més, desenvolupam la seva creativitat, entesa com a l'habilitat de crear una cosa nova.
Durant aquest trimestre, hem conegut un nou artista, Kandinsky, i ens hem inspirat en la seva obra per fer les nostres pròpies obres amb diferents tècniques i materials.
Na Marga ens presenta una de les seves obres tapada i anam destapant finestretes que ens mostren només una part, així treballam habilitats del pensament, com observar detalls, fer hipòtesis sobre el conjunt, establir relacions entre les parts i el tot, imaginar...
Observam un detall i ens imaginam què pot ser: el sol, un gat, la garra d'un gat, una motxilla, un unicorni, una pilota, la lluna... Hi ha moltes idees.
Observam les línies (n'hi ha de gruixudes i de fines) i els colors.
Feim hipòtesis sobre el que hi haurà al voltant del detall que observam, i també sorgeixen moltes idees: una pilota, un gat, una papallona, un gall, un pardalet, una princesa...
I quan destapam el conjunt observam l'obra d'art:
Dante: No sé què és.
Marga: És un quadre abstracte i no representa res en concret
Dante: Me pareix una carretera
Hugo: Me pareix un piano.
Axel: Jo veig cercles de Yayoi Kusama.
I per acabar, imaginam un títol pel quadre:
Vera: Estrella, perquè me recorda una estrella.
Dante: Jo li posaria Canta, perquè me recorda la pel.lícula.
Axel: Cantariba, perquè pareix l'illa de Cantariba
Alicia: Jo penso que és una estrella fugaç
Després na Marga ens proposa fer una obra d'art pròpia partint d'un detall del quadre de Kandinsky i dibuixant el que hi hauria al voltant.
Observam el resultat: ens ha quedat molt bé!!
En la següent sessió, Isa ha retallat el nostre mural fent cercles, quadrats, triangles, rectangles i línies i naltros feim un collage amb aquestes figures geomètriques. A més, introduim un instrument matemàtic, el regle, que aprenem a usar per fer línies rectes.
Ens inspiram en les composicions de Kandinsky de quadrats i cercles concèntrics i introduim noves tècniques: l'aquarel.la i el puntillisme.
Primer pintam amb aquarel.la cada quadrat d'un color i després feim punts damunt un cercle fet amb filtre de cafè i els difuminam llençant-lis aigua amb un spray.
En la següent sessió, quan ja estan secs, enganxam els cercles dins els quadrats. Mirau què polit!!
I per acabar amb Kandinsky i immersos dins la Primavera i en el projecte de reciclatge, ens fixam en els colors que usava aquest artista i feim un test o cusiet per sembrar-hi plantes reutilitzant una botella d'aigua de plàstic i pintant-la de colors.
«Todo se volvía claro…
la descripción de los objetos perdía todo sentido…
en el cuadro sólo quedaban los colores:
un abismo se abría a mis pies»
Kandinsky
Ens hem endinsat així en el món de l'art abstracte i hem vist altres maneres de pintar que no són un reflex de la realitat que veim. A més, hem seguit aprofundint en les figures geomètriques, que ja havíem iniciat amb els punts i cercles de Yayoi Kusama.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada