dissabte, 22 de maig del 2021

KANDINSKY, LES FIGURES GEOMÈTRIQUES I EL COLOR

A través de l'art l'infant es posa en contacte directe amb les formes, els colors, els materials..., que li aporten estímuls fonamentals per al desenvolupament de la seva sensibilitat. A més, desenvolupam la seva creativitat, entesa com a l'habilitat de crear una cosa nova.

Durant aquest trimestre, hem conegut un nou artista, Kandinsky, i ens hem inspirat en la seva obra per fer les nostres pròpies obres amb diferents tècniques i materials.

Na Marga ens presenta una de les seves obres tapada i anam destapant finestretes que ens mostren només una part, així treballam habilitats del pensament, com observar detalls, fer hipòtesis sobre el conjunt, establir relacions entre les parts i el tot, imaginar...


Observam un detall i ens imaginam què pot ser: el sol, un gat, la garra d'un gat, una motxilla, un unicorni, una pilota, la lluna... Hi ha moltes idees.

Observam les línies (n'hi ha de gruixudes i de fines) i els colors.

Feim hipòtesis sobre el que hi haurà al voltant del detall que observam, i també sorgeixen moltes idees: una pilota, un gat, una papallona, un gall, un pardalet, una princesa...

I quan destapam el conjunt observam l'obra d'art:
Dante: No sé què és.
Marga: És un quadre abstracte i no representa res en concret
Dante: Me pareix una carretera
Hugo: Me pareix un piano.
Axel: Jo veig cercles de Yayoi Kusama.

I per acabar, imaginam un títol pel quadre:
Vera: Estrella, perquè me recorda una estrella.
Dante: Jo li posaria Canta, perquè me recorda la pel.lícula.
Axel: Cantariba, perquè pareix l'illa de Cantariba
Alicia: Jo penso que és una estrella fugaç



Després na Marga ens proposa fer una obra d'art pròpia partint d'un detall del quadre de Kandinsky i dibuixant el que hi hauria al voltant.






I a la taula de llum també podem fer els nostres Kandinsky  fent una composició amb les línies i figures geomètriques que ell usava.




Amb Isa feim un mural col.lectiu: Observam els cercles, quadrats, triangles, rectangles i línies que feia servir Kandinsky i els colors que usava. A partir d'aquí, entre tots i totes, pintam el mural que ens ha preparat Isa. Treballam en vertical i en una superfície gran, on hem de compartir l'espai.







Observam el resultat: ens ha quedat molt bé!!


En la següent sessió, Isa ha retallat el nostre mural fent cercles, quadrats, triangles, rectangles i línies i naltros feim un collage amb aquestes figures geomètriques. A més, introduim un instrument matemàtic, el regle, que aprenem a usar per fer línies rectes.








Ens inspiram en les composicions de Kandinsky de quadrats i cercles concèntrics i introduim noves tècniques: l'aquarel.la i el puntillisme



Primer pintam amb aquarel.la cada quadrat d'un color i després feim punts damunt un cercle fet amb filtre de cafè i els difuminam llençant-lis aigua amb un spray.









                                            














En la següent sessió, quan ja estan secs, enganxam els cercles dins els quadrats. Mirau què polit!!











Continuam amb els quadrats i cercles concèntrics i feim una nova composició, aquesta vegada treballam amb ceres per pintar els cercles, que difuminam, i tèmpera, per pintar el quadrat i els contorns dels cercles. Després farem la nostra composició col.lectiva amb els cercles concèntrics de cadascú i així tendrem una obra resultat del treball de tots i totes.












I per acabar amb Kandinsky i immersos dins la Primavera i en el projecte de reciclatge, ens fixam en els colors que usava aquest artista i feim un test o cusiet per sembrar-hi plantes reutilitzant una botella d'aigua de plàstic i pintant-la de colors. 

«Todo se volvía claro… 
la descripción de los objetos perdía todo sentido…
en el cuadro sólo quedaban los colores:
 un abismo se abría a mis pies»
                                                Kandinsky














Ens hem endinsat així en el món de l'art abstracte i hem vist altres maneres de pintar que no són un reflex de la realitat que veim. A més, hem seguit aprofundint en les figures geomètriques, que ja havíem iniciat amb els punts i cercles de Yayoi Kusama.











 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada